Svaki motor s unutarnjim izgaranjem tijekom rada se troši. Deseci radnih metalnih dijelova se trgaju i troše, a tijekom njihova višegodišnjeg korištenja dolazi do „slobodnog“ prostora. Motori rade u vrlo teškim uvjetima, pri visokoj temperaturi i tlaku, popraćenima brojnim kemijskim reakcijama s varijabilnim opterećenjima.
Neki motori se troše znatno brže, i već nakon 150 tisuća prijeđenih kilometra su poprilično pohabani, dok su neki i nakon 300 tisuća prijeđenih kilometara u vrlo dobrom tehničkom stanju.
Kako biste produljili vijek motora, potrebno je obratiti pozornost na sljedeće stavke:
• upotreba kvalitetnijeg ulja, 100% sintetičnog kod turbo motora, a polusintetičnog ili sintetičnog kod atmosferskog,
• izmjena uljnog filtra pri svakoj izmjeni ulja,
• skraćenje intervala izmjene na 10.000 km, posebno ako se pretežno vozi u gradu,
• redovita kontrola i po potrebi dolijevanje ulja. Razina treba stalno biti između sredine i maksimuma,
• kontrola zazora i podešavanje zazora ventila kod motora kod kojih se podešavaju, najkasnije na 30.000 km,
• čišćenje uljnih depozita, svakih 50.000 km
• redovita kontrola rashladnog sustava te na 200.000 km preventivna izmjena termostata, pumpe rashladne tekućine i hladnjaka