- In Autodijagnostika, Filteri, ulje
Vrlo je bitno brinuti o ispravnosti vašeg automatskog mjenjača. Automatski mjenjač je sofisticirani finomehanički sklop u vozilu koji koristi vlastito ulje za pogon i podmazivanje komponenata. Samim korištenjem vozila komponente se troše i stvaraju određen sloj prljavih čestica koje plivaju s uljem mjenjača te blokiraju sitne kanale kojima ulje teče i prave probleme s radom elektro ventila koji upravljaju radom samog mjenjača.
Ukoliko primjetite jedan ili više slučajeva u dolje navedenim primjerima slobodno nas kontaktirajte radi dijagnostike ili servisa.
Servisni interval zamjene ulja u mjenjaču je propisan od strane proizvođača vozila. Najčešće se to čini na prvih pređenih 120000 km a potom na svakih 60000.
Sam servis se može obaviti na više načina.
Prvi je jednostavan , jednostavno odvrtanje čepa na karteru mjenjača i ispuštanjem ulja.
Drugi načine se obavlja sa specijalnim uređajem koji se spaja između mjenjača i njegovog hladnjaka ulja. Sama zamjena se obavlja dok vozilo radi i ulje cirkulira sistemom. U stroj ulazi staro ulje dok novo stroj pumpa u mjenjač. Tako možemo zamijeniti gotovo 100% ulja u mjenjaču.
Uređaj osim čiste zamjene ulja ima i funkciju i čišćenja mjenjača sa specijaliziranim deterdžentima. Samo čišćenje se preporučuje sa starim uljem tako da čestice prljavštine izađu iz sistema sa starim uljem.
Zamjena filtera mjenjača se preporučuje prilikom svakog servisiranja.
Ako se mijenja i filter ulja mjenjača za servis se potroši malo više ulja jer pri skidanju filtera neizbježno izađe ulje koje je obavezno nadomjestiti novim uljem prije postupka same zamjene ulja.
Brtva je ili od brtvenog papira, gume ili plastike ili se nanosi specijalna ATF silikonska masa.
Talog je metalni ili se radi o sitnim česticama koje su otpale s frikcionih lamela koje se nalaze „zabetonirane“ u uglovima i udubljenjima kartera i kućišta AT.
Sastoji se od rastavljanja i čišćenja ventila od sitnih čestica koje su se nakupile uslijed “habanja” ventila i ometaju protok ulja.