Ukoliko imate stariji automobil, sigurno ste primijetili da više nije kao prije. Kvarovi se počinju sve češće javljati a održavanje postaje skuplje. Jedna od značajka starijih automobila s više od 150 000-200 000 kilometara je i to da motor polako počinje gubiti snagu. Postoji mnogo razloga za to, a sve se svodi na habanje motora i popratnih dijelova motora. Donosimo vam 10 glavnih dijelova zbog kojih motor gubi snagu.
Filter zraka ukoliko se ne mijenja na vrijeme može smanjiti snagu motora na način da se zapuni prljavštinom i prašinom. Tada motor nema dovoljan protok zraka koji mu je potreban za kvalitetnu smjesu zraka i goriva.
Ovo se odnosi samo na automobile koji imaju mehanički gas, odnosno gas sa sajlom. Sajle se s vremenom mogu olabaviti ili istrošiti te ih je potrebno pritegnuti ili promijeniti.
Katalizator se s vremenom zapuni zbog bogate smjese (previše goriva) što kod dizel motora znači pretjerano stvaranje čađe, a kod benzinskih nepravilan rad lambda sonde.
U ispušnom sustavu se također s vremenom skupljaju naslage, posebno u stražnjem loncu te u kombinaciji sa eventualnom hrđom i bogatom smjesom mogu smanjiti protok ispušnih plinova te time smanjiti snagu motora.
Injektori goriva imaju mikroskopske izlaze za gorivo koje moraju pod vrlo velikim pritiskom ubrizgati gorivo u cilindar u obliku fine maglice. Zbog korištenja lošeg goriva, ne redovitog mijenjanja filtera goriva ili jednostavno od trošenja s vremenom, injektori se mogu začepiti ili im se s vremenom potroše izlazi za gorivo što može značiti nedovoljno goriva, previše goriva ili neujednačenu isporuku goriva. Injektori su u velikom broju slučajeva skup popravak.
Pumpa goriva se također s vremenom potroši te s vremenom ne isporučuje količinu goriva koja je potrebna. Zbog toga se mogu osjetiti trzaji pri visokim okretajima motora, smanjena snaga te problemi u isporuci goriva u uvjetima velikog opterećenja motora.
Klipni prstenovi se konstantno troše uz stjenke cilindara. Mogu izazvati smanjenu kompresiju motora, smanjenu snagu te karakterističan dim iz ispušnog sustava. Zamijeniti klipne prstenove je vrlo zahtjevno i često neisplativo, a kao najbolja preventivna mjera za očuvanje klipova, cilindara i klipnih prstenova je redovno mijenjanje motornog ulja.
Ispušni i usisni ventili često znaju s vremenom imati naslage čađe i ulja koje sprečavaju da se ventili potpuno zatvore ili otvore što dovodi do gubitka kompresije te može utjecati na omjer zraka i goriva.
Svjećice koje imaju benzinski motori s vremenom skupe razne naslage od goriva, ulja i ugljika te iz tog razloga ne “bacaju” iskru u pravo vrijeme što dovodi do nepravilnog rada motora ili otežanog paljenja.
U benzinskim motorima se zbog nakupljanja naslaga na klipu i stjenkama cilindra može pojaviti detonantno izgaranje, što za uzrok ima pojavu sekundarne detonacije u cilindru osim one uzrokovane iskrom svjećice, te nepravilan rad motora.
Ukoliko primjetite bilo koji od navedenih problema posjetite nas u našem servisu u Koprivnici na adresi Gornji Banovac 10 ili nam se obratite preko maila ili telefonskim putem.